hjrff hjrff .

hjrff

مراقبت از سالمند بيمار به طور صحيح

مشكلات و بيماري‌هاي جسمي سالمند | استخدام پرستار براي سالمند بيمار

سالمنداني كه به علت مشكلات فيزيكي توانايي‌هايشان محدود شده و يا از بين رفته، نياز به پرستاري دارند كه قادر باشد به امورات آنان رسيدگي كند. با كهولت سن مشكلات حركتي بروز مي‌كند و ممكن است اين امر تا حدي پيشرفت كند كه به زمين‌گير شدن فرد بيانجامد. در اين هنگام پرستار سالمند بايد به وي در حركت كردن كمك كند و يا اگر سالمند زمان زيادي را در بستر مي‌گذراند، پرستار مواظب باشد كه سالمند زخم بستر نگيرد. برخي سالمندان بيماري‌هاي مزمن نظير: ديابت، آرتروز، پوكي استخوان، بيماري‌هاي قلبي و… دارند؛ در نتيجه نياز به مراقبت‌هاي درماني، دارويي و حتي پرهيز غذايي دارند. استخدام يك پرستار متخصص و آگاه مي‌تواند به بهبود بيماري آن‌ها كمك كند. از ديگر مشكلات جسمي سالمندان مي‌توان به از دست دادن حواس پنج‌گانه اشاره كرد كه در واقع زندگي عادي آن‌ها را مختل خواهد كرد. در صورت بروز مسائلي اين چنيني زمان آن فرا رسيده است كه يك پرستار سالمند در منزل خوب و با تجربه استخدام كنيد.خانه-سالمندان-مناسب

مراقبت از سالمند بيمار به طور صحيح

سالمندان از لحاظ ناتواني و ضعف بدني مثل كودكان نياز به مراقبت دارند اما با اين تفاوت كه هرگز نبايد با آن‌ها طوري رفتار كرد كه كرامت‌شان ناديده گرفته شود. ارتباط با سالمند و حفظ شان او در كنار ارائه مراقبت‌هاي مورد نيازش كار مهمي است. چنان‌چه براي مراقبت از سالمند بيمار نياز به استخدام پرستار داريد، مركز پرستاري در منزل خورشيد با كادري مجرب مي‌تواند به شما در اين امر كمك كند.

مراقب سالمند بيمار

سالمندان گاه به علت كهولت سن و گاه به دليل برخي بيماري‌ها كاملا ناتوان مي‌شوند و در اين حال براي كوچك‌ترين اعمال خود نيز به كمك احتياج دارند. مراقب سالمند بيمار با دانش، صبر و حوصله مي‌تواند از يك سالمند بيمار به خوبي نگه‌داري كند. يك پرستار سالمند فه‌اي كه براي اين كار دوره ديده است مي‌تواند بهترين خدمات را ارائه دهد.

 

 

بيماري‌هاي متداول سالمندان | پرستار سالمند بيمار

برخي بيماري‌ها سالمند را كاملا تضعيف مي‌كنند تا جايي كه سالمند اصطلاحا زمين‌گير مي‌شود و در مراحل تشديد بيماري امكان هيچ‌گونه تحركي نخواهد داشت. در اين حين پرستار سالمند بيمار بايد بداند كه گذراندن مدت زمان زياد روي تخت مساوي است با زخم بستر؛ بنابراين بايد اصول جلوگيري از زخم بستر را اجرا كند. مثلا مرتب سالمند را جا به جا كند تا به جريان خون بهتر كمك كرده باشد و يا براي اين كار به آرامي بدن او را ماساژ دهد. از ديگر بيماري‌هايي كه سالمندان از آن رنج مي‌برند مي‌توان به دمانس يا زوال عقل اشاره كرد. نگه‌داري از چنين سالمنداني مستلزم داشتن روحيه‌اي قوي و صبر و حوصله‌اي بسيار است. معمولا اين‌گونه سالمندان بيمار، سوالات مكرر مي‌پرسند به اين علت كه حافظه آن‌ها زوال يافته است، بنابراين پرستار سالمندي با اين شرايط بايد با سعه صدر با او رفتار كند. البته لازم به ذكر است سالمندان مبتلا به دمانس  شديدا بي‌قرار مي‌شوند در اين هنگام گاه آن‌ها را در يك اتاق نگه‌ مي‌دارند و يا در موارد شديدتر آن‌ها را به تخت مي‌بندند. براي مقابله با بيماران دمانس اين روش اصلا روش مناسبي نيست. اگر از پس بيمار سالمند خود كه دمانس دارد بر نمي‌آييد بهترين راه استخدام پرستار سالمنداست كه با تجربه و دانشي كه دارد مي‌تواند آرامش را به سالمند برگرداند و موجبات كم‌تر اذيت شدن آن‌ها را با بهره‌گيري از اصول روان‌شناسي فراهم آورد.

عوامل تاثيرگذار بر روي هزينه‌هاي پرستار كودك

مقدمه

با توجه به زندگي پر مشغله امروزي كودكان براي نگه‌داري و مراقبت نياز به فردي با زمان و حوصله كافي دارند كه بتواند نيازهايشان را برآورده كند. معمولا والدين در حال حاضر مشغول به كار يا تحصيل هستند و زندگي اجتماعي آن‌ها فرصت كمي را براي گذراندن با كودك در اختيارشان مي‌گذارد. خوشبختانه امروزه مراكز معتبري نظير مركز پرستاري خورشيد با كادري مجرب بهترين خدمات پرستاري از كودك را براي رسيدگي به امورات فرزند شما در منزل اعزام مي‌كنند. چنان‌چه مي‌خواهيد از عوامل تاثيرگذار بر روي هزينه‌هاي پرستار كودك در منزل اطلاع يابيد، در وهله اول بايد عوامل تاثيرگذار بر روي هزينه پرستاري از كودك در منزل را بشناسيد. براي اين كار با ما همراه باشيد تا برخي از مهم‌ترين اين عوامل را بررسي كنيم:

عوامل تاثيرگذار بر روي هزينه‌هاي پرستار كودك در منزل

  • زمان كاري پرستار كودك در منزل:

روشن است كه پرستاران كودك بسته به نياز شما به صورت تمام وقت يا پاره وقت در منزل شما حضور خواهند داشت. تعرفه هزينه پرستار كودك در منزل با احتساب زماني كه شما درخواست مي‌كنيد اعلام مي‌گردد.  پرستار-مناسب-سالمندان-در-خانه-سالمندان 
  • تحصيلات و تجربه پرستار كودك:

چنان‌چه كودكي با شرايط خاص را مي‌خواهيد به پرستار بسپاريد بايد بدانيد كه پرستاران از لحاظ تحصيلات و تجربه در مدارج متفاوتي قرار دارند. برخي پرستاران در نگه‌داري از كودكان بيمار تبحر دارند. گفتني است كودكان بيش فعال نيز به پرستاران حرفه اي نياز دارند تا فعاليت‌هاي آنان را به خوبي بتواند كنترل كند. هر چه پرستار با تحصيلات بهتر و تجربه بيشتري باشد به تبع استخدام او در منزل هزينه بيشتري خواهد داشت. البته پرداخت اين هزينه در قبال خدماتي كه پرستار حرفه اي در منزل به كودك شما ارائه مي‌دهد كاملا مقرون به صرفه است، چرا كه كيفيت رشد كودك به قدري حائز اهميت است كه ارزش هزينه كردن والدين را دارد.
  • خدمات درماني:

برخي كودكان به علت بيماري‌هايي كه دارند علاوه بر نيازهاي معمول نياز به مراقبت بيشتري دارند. در اين راستا برخي پرستاران كودك دوره‌هاي آموزشي مي‌بينند تا بتوانند خدمات ابتدايي درماني را ارائه دهند. مثلا با استخدام يك پرستار متخصص ديگر لازم نيست كودك براي تست قند خون، تزريقات و… از منزل خارج شود، چرا كه پرستار اين خدمات را در منزل به كودك ارائه مي‌دهد. اين خدمات در برآورد هزينه محاسبه ميگردند.
  • خدمات گسترده‌تر:

وظايف پرستار كودك مشخص است كه اين وظايف در حيطه نگه‌داري و مراقبت از كودك مي‌باشند. اما اگر از پرستار كودك خدمات گسترده‌تري بخواهيد هزينه بيشتري بايد بپردازيد. براي مثال پرستاري كه علاوه بر نگه‌داري از كودك غذا درست مي‌كند يا امورات خانه داري را نيز انجام مي‌دهد هزينه بيشتري دارد.
 

مزايا و معايب داشتن پرستار كودك

چرا بايد پرستار كودك داشته باشيم؟

  1. شغل والدين:

شغل والدين يكي از مهم‌ترين عواملي است كه احساس نياز به پرستار كودك را تشديد مي‌كند. در حال حاضر مادران زيادي هستند كه پس از زايمان مرخصي كوتاه مدتي دارند و بايد به محل كار خود بازگردند اين امر موجب مي‌شود تا والدين در نگه‌داري كودك با مشكل مواجه شوند. در اين راستا بهترين اقدام استخدام پرستار كودكاست كه قادر است بهترين خدمات را در هنگام عدم حضور والدين به فرزندشان ارائه دهد. پرستار نوزاد براي اين كار دوره ديده است و لذا والدين مي‌توانند براي رفع نيازهاي كودك خود به وي اعتماد كنند.
  1. عدم خروج از محيط امن خانه:

از لحاظ علم روان‌شناسي ثابت شده كه كودكان اگر دوران كودكي امن و آرامي داشته باشند، در بزرگسالي هرگز تنش‌هاي عصبي و مشكلات آن را تجربه نمي‌كنند. اگر بين اين‌كه فرزند خود را در مهد كودك ثبت نام كنيد و يا پرستار كودك در منزلاستخدام كنيد، دچار سردرگمي هستيد بايد بدانيد استخدام پرستار انتخابي بهتر است، چرا كه كودك در محيط امن خانه با آرامش فرايند رشد و نمو خود را پشت سر مي‌گذارد. البته بهتر است كودك به محيط‌هاي اجتماعي مثل خانه كودك نيز برده شود تا از منزوي شدن او جلوگيري شود.
  1. مراقبت بيشتر:

مربي‌هاي مهد كودك معمولا با كودكان زيادي سر و كار دارند و همين امر موجب ناديده گرفتن برخي از مسائل كودكان مي‌شود و يا شايد گاهي توجه كافي نداشته باشند. استخدام پرستار كودك در خانه خيال شما را از باب دريافت مراقبت‌هاي لازم براي كودكتان آسوده مي‌كند.
  1. زمان‌بندي متغير

برخي افراد كه شغل‌هاي پاره وقت دارند و يا شب كار هستند، نمي‌توانند به راحتي مهد كودكي پيدا كنند كه با برنامه زماني آن‌ها تطابق داشته باشد. در اين هنگام بهتر است پرستار كودكاستخدام كرد تا خدمات مورد نياز كودك در هر زماني كه والدين حضور نداشته باشند به او ارائه شود.

 

نظافت سالمند بيمار | پرستار بيمار سالمند

سالمند بيماري كه محدوديت تحرك دارد و يا كاملا بي تحرك است براي نظافت، انجام كارهاي شخصي و بهداشتي نياز به فرد ديگري دارد كه گاه اين كار را فرزندان و گاه هم پرستار براي او انجام مي‌دهند. حمام رفتن يا طهارت گرفتن در بهبود بيماري و جلوگيري از پيشرفت عفونت‌ سالمندان تاثير به سزايي دارد، بنابراين بايد توجه زيادي به نظافت بيمار سالمند مبذول داشت. امروزه براي حمام كردن سالمندان زمين‌گير صندلي‌هاي مخصوصي در بازار ارائه مي‌شود كه بسيار كاربردي هستند. براي استحمام مي‌توان از اين صندلي‌ها و يا حتي ويلچر استفاده كرد. شايان ذكر است حمام كردن سالمند بايد با استفاده از وسايلي نرم باشد تا به پوست آن‌ها آسيبي وارد نشود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۳۱:۳۷ توسط:hjhbjnmm موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :