hjrff hjrff .

hjrff

چگونگي مؤدب بودن در كشورهاي مختلف آسيايي و اروپايي

مودب بودن در هر كشوري آداب و رسوم خود را دارد شايد از نظر شما انجام يك حركت كوچك در غذا خوردن ايرادي نداشته باشد ولي در فرهنگي ديگر نشانه بي حرمتي باشد.چگونگي مؤدب بودن در كشورهاي مختلف آسيايي و اروپايي اگر تا به حال به سفر رفته باشيد،به احتمال زياد كاملا آگاه هستيد كه آيين و آداب و رسوم يك فرهنگ و كشور با فرهنگ ديگر متفاوت است ، رفتاري كه در كشوري شايسته به نظر برسد، ممكن است در كشوري ديگر زشت و توهين آميز باشد و برعكس.حتي اگر اصلا سفر نكرده باشيد هم احتمالا از اين واقعيت آگاه هستيد، كه نوع خاصي از رفتارها در كشورهاي ديگر دقيقا قابل قبول نيست. در بعضي از كشور ها،آروغ زدن سر ميز غذا ميتواند نشانه سپاسگذاري باشد، اما در بيشتر نقاط دنيا اين كار ميتواند ناراحت كننده به نظر برسد.
اگر قصد سفر تفريحي و يا كاري با يك مشتري خارجي به هر يك از نقاط ليست شده در پايين را داريد، اين مهم است كه قبل از سفر از آموزش هاي لازم براي استانداردهاي ادب و آداب و رسوم آنها بهره مند شويد.كاري كه ميخواهيد بكنيد ممكن است از روي ناداني به كسي توهين كنيد ؛ در اين بخش از نمناك ببينيد كه چطور ميتوان در 20 كشور مختلف با ادب رفتار كرد.
مودب بودن در ژاپن:زماني كه با مشتري هاي ژاپني داد و ستد ميكنيد،مطمئن باشيد كه لباس مرتب بپوشيد و در ملاقات هايي كه با آنها داريد بيشتر از مقداري كه آنها تعظيم ميكنند،تعظيم كنيد.
هديه اي كه بهتان ميدهند را دو دستي دريافت كنيد(هديه را بعدا باز كنيد نه در مقابل روي كسي كه به شما هديه داده است)و سر ميز غذا هرگز آب بيني تان را بالا نكشيد.
از پرسيدن و جواب دادن به سوال هاي مستقيم خودداري كنيد:بهتر است به جاي پرسيدن،اشاره كنيد و در طول مذاكره به صورت سر بسته به سوالات پاسخ دهيد. 
مودب بودن در سوئد:فاصله شخصي را حفظ كنيد و در حين صحبت با افراد آنها را لمس نكنيد
آداب مناسب براي سر ميز نشستن را رعايت كنيد و هرگز راجع به مذهب و سياست بحث نكنيد و سعي كنيد تا سطح وقار را حفظ كنيد.سكوت در حين صحبت كردن ناراحت كننده به نظر نميرسد بهتر است در عوض پرگويي كمي ساكت باشيد.
وقتي براي صرف غذا بيرون ميرويد،تا قبل از اينكه ميزبان به شما نوشيدني تعارف نكرده است ،چيزي ننوشيد . 
مودب بودن در مكزيك:زماني كه ديگران را ملاقات ميكنيد بايد از برقراري ارتباط چشمي زياد خودداري كنيد، چون ميتوان آن را به عنوان رفتار تهاجمي و خصمانه معني كرد.
اگر با كسي غذا ميخوريد، آرنجتان را از روي ميز برداريد و در هر شرايط از آروغ زدن پرهيز كنيد. دست هايتان را از روي ران تان برداريد و هرگز با دستتان علامت OKرا نشان ندهيد، كه مبتذل است.
زندگي در مكزيك
مودب بودن در كشورهاي ديگر چگونه است؟مودب بودن در كنيا:وقتي با كسي مسن تر يا عالي رتبه تر از خودتان احوالپرسي ميكنيد،مچ دست راستشان را با دست چپتان بگيريد و تكان دهيد كه نشانه ادب و احترام است.
قبل از رفتن بر سر بحث اصلي،حتما راجع به سلامت،خانواده و كارشان و...سوال بپرسيد ، زيرا رد شدن از اين سوالات بي ادبانه به نظر ميرسد.
اگر با كسي غذا ميخوريد، تا قبل از اينكه غذاي شخص بزرگ تر را نياورده اند و شروع به خوردن نكرده است ،غذايتان را نخوريد. 
مودب بودن در اردن:زماني كه با ديگران صحبت ميكنيد،صدايتان را پايين نگه داريد كه شما را بالغ و مؤدب جلوه ميدهد.
توجه داشته باشيد كه افراد ممكن است با فاصله اي نزديك تر از آن چيزي كه به آن عادت داريد، با شما صحبت كنند و در حين صحبت شانه ها و بازوهايتان را لمس كنند.
تعريف كردن جوك هاي مؤدبانه درباره اعضاي خانواده قابل قبول است.
هرگز كف كفش هايتان را به آنها نشان ندهيد(طوري ننشينيد كه كف كفش هايتان را ببينند)
مودب بودن در آلمان:آلماني ها بسيار شبيه به مردم اسكانديناوي هستند، تمايل دارند كه محترمانه و مودب باشند.
با آنها محكم دست بدهيد و هميشه افراد را با پيشوند آقا و خانوم همراه با فاميلي اشان صدا كنيد(Herr يا Frau اگر اعتماد به نفس داشته باشيد كه ميتوانيد آنها را به خوبي تلفظ كنيد).ادب آراستگي نشستن بر سر ميز غذا از اهميت بالايي برخوردار است و اغلب از كلمات لطفا و متشكرم استفاده كنيد.
مودب بودن در چين:در گفتن متشكرم سخاوتمند باشيد، بخصوص زماني كه كه كسي كاري برايتان انجام ميدهد،
از ريختن چاي تا هديه دادن بهتان و زماني كه ميخواهيد هديه دريافت كنيد با دو دستتان آن را بگيريد.
اگر كسي راجع به وزنتان,ظاهرتان و يا شخصيت شما نظر ميدهد، سعي كنيد كه آن را توهين كننده در نظر نگيريد، زيرا اين تنها نظر آنها است.
ادب در چين
آداب و رسوم مودب بودن در كشورهاي آسياييمودب بودن در باربادوس:سال هاي حكومت بريتانيا در باربادوس درجه بالايي از ادب را در آنجا بنيان نهانده است ،بنابراين توجه داشته باشيد كه افراد را با پيشوند خانوم،اقا و دوشيزه خطاب كنيد و اغلب از كلمات لطفا و متشكرم استفاده كنيد.
ادب سر ميز نشستن خيلي مهم است ،همانطور كه پوشيدن لباس معمولي در هرجايي به غير از ساحل مهم است.
از بحث هاي مذهبي و سياسي بپرهيزيد و راجع به موضوعات طبيعت دوستي صحبت كنيد.
مودب بودن در پاكستان:لباس هاي معمولي بپوشيد(به خصوص كه اگر خانوم هستيد)و اگر براي صرف غذا به بيرون ميرويد با دست راستتان غذا بخوريد، زيرا غذا خوردن با دست چپ كثيف به نظر ميرسد.
اما اگر به دست چپتان هم نياز داريد، از آن استفاده كنيد اما از غذايتان دور نگهش داريد بهتر است.
ته كفشتان را به كسي نشان ندهيد و پايتان را به كسي نزنيد.
مودب بودن در فرانسه:اغلب از كلمات متشكرم و لطفا استفاده كنيد و هميشه از افراد به خاطر زماني كه برايتان گذاشته اند، تشكر كنيد.
اگر در خريد به كمك نياز داريد، از كاركنان براي اتلاف وقتشان و براي سوال پرسيدنتان عذرخواهي كنيد و قبل از رفتن حتما از آنها تشكر كنيد.
در حين غذا خوردن حتما با دهان بسته غذا را بجويد و وقتي دهانتان پر است، صحبت نكنيد و به هيچ وجه نوشيدني تان را با صدا نخوريد.
مودب بودن در كره:اگر يك زن كره اي به جاي دست دادن با شما سرش را تكان داد، ناراحت نشويد و شما نيز دستتان را براي دست دادن به سمتش دراز نكنيد.
هرگز در حين صحبت با يك فرد كره اي او را لمس نكنيد(اگر خيلي با آنها صميمي نيستيد)و فاصله معيني با آنها داشته باشيد. فاصله شخصي بسيار مهم است.
در حين غذا خوردن از صحبت كردن زيادي خود داري كنيد.
حتي اگر ميدانيد كه فردي شما را ميهمان كرده است، پيشنهاد پرداخت هزينه را بدهيد.
مودب بودن در جمع
چگونگي مودب بودن در كشورهاي مختلفمودب بودن در آرژانتين:اين كشوري ديگر است كه مردم آن در حين صحبت با شما تمايل به نزديك بودن به شما را دارند و اغلب در حين صحبت شما را لمس ميكنند ، اگر خودتان را عقب بكشيد بي ادبانه و سرد رفتار به نظر ميرسيد .
تماس چشمي قوي داشته باشيد و دست هايتان را روي رانتان نگذاريد .
منبع : نمناك 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۲۷:۵۷ توسط:hjhbjnmm موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :